Manfred Eicher on taas löytänyt arkistostaan julkaisematonta musiikkia, jota on mainostettu aggressiivisesti jopa DownBeatin kautta.
Live-konsertti Munchenista 1981 sisältää eniten Egberto Gismondin sävellyksiä. Brasilialainen kitaristi ja pianisti lienee saanut vaikutteita samoista lähteistä kuin Villa-Lobos. Kansanmusiikkipohjaisilta kuulostavat kappaleet kulkevat enimmäkseen ns. nuevo tangon rytmeissä. Tahti on varsin viitteellinen, eikä sitä tule missään tapauksessa sekoittaa suomalaisen ns. tangon marssijytkytykseen. Yllättäen bossa novaan viittaavaa en juurikaan aisti levyllä.
Kolme Jan Garbarekille osoitettua kappaletta kuulostavat enemmän pohjoismaisilta, ja Charlie Haden on ottanut mukaan sävellyksensä Liberation Orchestran ohjelmistosta. Levyn musiikki kuulunee enemmän etno- tai ambientlaariin kuin jazziksi, sillä varsinaista svengiä on varsin vähän, jos ollenkaan. Eipä tämä silti ole olennaista, sillä maltillisesta rytmikkäästä improvisoinnista on kysymys. Gismonti soittaa akustisen klassilliseen tyyliin, ja Garbarek etupäässä kauniisti ja hitaasti, repäisten vain parissa kappaleessa pitkät ryhmät 16-osanuotteja, eikä hän nyt soita ollenkaan hälyääniä.
Hadenin basso on tallentunut hieman hiljaisena verrattuna tavanomaiseen ECM-tuotantoon, ja paria hienoa sooloa lukuun ottamatta hän soittaa yllättävän harvoin äänin.
Tämä on hienoa mietiskelevää ja osin hyvin kaunista musiikkia, joka ei sinällään tuo kuitenkaan mitään uutta taiteilijoiden urakuvaan.
Jan Garbarek tenor and soprano saxophones
Charlie Haden bass
Egberto Gismonti guitars, piano
Recorded April 1981 in Munich, GER
CD 1
Carta de Amor
La Pasionaria Haden
Cego Aderaldo
Folk Song trad. Arr. Garbarek
Don Quixote
Spor Garbarek
CD 2
Branquinho
All That Is Beautiful
Palhaço
Two Folk Songs trad, arr. Garbarek
Carta de Amor, var.
Muut säv. Gismonti