Skopje 19.10.2013
Perjantai-illan lopuksi kiiruhdettiin ensimmäistä kertaa City Hall Centerin konserttisaliin, missä esiintyi Reut Regev’s R*Time. Paikka on entiseen nuorison kulttuurikeskuksen tiloihin kokonaan uudistettu tapahtuma-areena, jonne mahtuu noin 500 henkeä. Konserttitilassa ei kyllä tuoleja ollut kuin korkeintaan vajaalle kahdellesadalle. Tila on jaettu kolmeen osaan, studioon, aulatilaan ja baariin. Sitä voidaan käyttää monenlaisiin tapahtumiin, kuten konsertteihin, näyttelyihin ja edustustilaisuuksiin. Siellä voidaan järjestää myös yksityistilaisuuksia.

Israelilaissyntyinen naispasunisti Reut Regev aloitti musiikin opiskelun viisi -vuotiaana pianolla, mutta kokeili pasuunaa 13 ikäisenä ja päätti keskittää opinnot tämän soittimen harjoitteluun. Reut oli mukana monissa erilaisissa kokoonpanoissa jo nuorena soittajana Israelissa. Hänen kehityksensä oli nopeaa ja hänet tunnetaan tänä päivänä jazzpiireissä varsin hyvin varteenotettavana uudistajana ja säveltäjänä. Nyt hän on ehtinyt asua jo kymmenisen vuotta NYC:ssä, missä hän on luonut omaa musiikkia tehden uraa yhdessä nykyisen miehensä, rumpali Igal Fonin, kanssa.
Reut hallitsee erinomaisen laaja-alaisesti erilaiset musiikin alueet rockista bluesiin ja klezmerin ohessa myös latinalaisen musiikin alueen ja improvisointiin perustuvan jazzin. Siksi hän on ollut myös paljon kysytty pasunisti monien muiden artistien kiertueille ja äänityksiin. Nykyään hän on keskittynyt enemmän oman R*Time -kokoonpanonsa kanssa tiiviiseen esiintymistahtiin.
R*Time esiintyy hieman vaihtelevissa kokoonpanoissa triosta kvintettiin tilanteen mukaan. Kitaristina toimivat yleensä joko Jean-Paul Bourelly tai David Phelps, basisteina Mark Peterson, Andrea Castelli ja Brad Jones. Syys-lokakuussa yhtye on kiertänyt useita Euroopan maita kokoonpanolla, missä Reut Regevin ja Igal Fonin kanssa ovat soittaneet Jean-Paul Bourelly ja tuubisti Jon Sass. Tällä kokoonpanolla yhtye nousi myös Skopjessa lavalle.
Yhtyeen debyyttialbumi This is R*time vuodelta 2009 sai erinomaisen vastaanoton. Arvosteluissa sitä kehuttiin ”upeaksi ensi levyksi”. Sitä pidettiin ”hengästyttävän laaja-alaisena, hämmästyttävän uudenaikaisena ja villin mielikuvituksellisena.” Eikä olleenkaan syyttä suotta, kun kuunteli eilen yhtyeen esitystä Skopjen City Hall -keskuksen lavalla. Konsertin piti alkaa keskiyöllä, mutta kello oli jo lähes yksi yöllä, kun yhtye pääsi aloittamaan keikkansa.

Tämän vuoden maaliskuussa ilmestyi Exploring the Vibe -albumi, minkä sisältö viritti aamuyön tunneilla riettaan raastavasti ja virikkeellisesti toimineen yhtyeen hurjaan kyytiin. Voimakkaan elävällä ja lennokkaalla funksoul rytkeellä edennyt konsertti riehaannutti ja villitsi. Asian olisi kaikesta huolimatta uskonut hieman vähemmälläkin äänentoistolla. Vaikka volyymi oli jotenkuten siedettävällä tasolla, niin hieman hiljaisemmalle käännetyt volyyminappulat eivät olisi haitanneet esitystä yhtään, pikemminkin päinvastoin.
Heti aloituksesta asti rennon letkeä ja vauhdikas nelikko käänsi turboruuvin auki ja ensimmäiseen kurviin tultiin urku auki Montenegron vauhdittaessa kiireistä menoa. Häkellyttävän raivoisa ja läkähdyttävä meno sai kuulijat hereille heti ensisävelistä alkaen. Ylistävät sanat tämän yhtyeen elinvoimaisuudesta eivät tosiaan ole olleet tuulesta temmattuja. Ei tarvitse ollenkaan ihmetellä, että Reut Regev on tämän hetken kuumia nousevia pasunisteja jazzin saralla. Hula Hula jatkoi siitä missä Montenegro sammui, mutta vauhti vain kiihtyi ja kierrokset pysyivät huipussaan Banana Capypson saatellessa lopulta yhtyeen maaliin puoli kolmen aikaan aamuyöllä. Kuulemma soittajien piti vielä ehtiä aamulla kello kuusi lähtevään koneeseen, joten kiirettä tuntui olevan seuraavaan kohteeseen.