Lontoon Wembleyssä syntynyt Keith Hall aloitti rumpujen soiton yhdeksänvuotiaana. Hänen opettajinaan toimivat sittemmin Joe Hodson ja legendaarinen Frank King sekä muutamaan otteeseen myös Joe Morello.
Keith aloitti ammattimuusikon uransa jo 15 -vuotiaana työskennellen lähinnä studiomuusikkona kotikaupungissaan Lontoossa. Ollessaan 16 -vuotias hän matkusti kiertueelle Etelä-Afrikkaan ja jäi sillä reissulla yhdeksäksi kuukaudeksi Kapkaupunkiin, jossa hänet äänestettiin eräässä mielipidekyselyssä parhaaksi rumpaliksi.

Palattuaan Britanniaan vuonna 1969 Keithistä tuli yksi suureen suosioon nousseen Pickettywitch-yhtyeen perustajajäsistä. Yhtyeen levytyksistä kolme kohosi englantilaisilla levymyyntilistoilla sijaluvuille 5,15, ja 23 sekä yksi Amerikassa sijaluvulle 30.
Menestyksen myötä Pickettywitch teki maailmanlaajuisia kiertueita sekä esiintyi monissa huomattavimmissa englantilaisissa että mannermaisissa tv-viihdeohjelmissa (esm.14 kerttaa BBC “Top of The Pops”) ja oli mm. erikoisvieraana New Musical Express- lehden Lontoon Wembley Arenalla järjestetyssä suosikkiäänestysten voittajien konsertissa.
Yhtye äänestettiin viidenneksi parhaaksi Melody Maker- lehden huhtikuussa 1970 toimeenpanemassa maailmanlaajuisessa mielipidekyselyssä.

Vuonna 1973 Keith liittyi Gerry and the Pacemakersiin, yhteen kaikkien aikojen kuuluisimmista yhtyeistä. Seuraavien viiden ja puolen vuoden aikana hän esiintyi yhtyeen mukana ahkerasti eri puolilla maailmaa. Yhtye kävi vuosittain kiertueilla Amerikassa, Euroopassa, Japanissa, Singaporessa, Australiassa ja Uudessa Seelannissa.
Yhdellä tälläisella Australian kiertueella yhtye oli mukana, kun ABBAn elokuvaa “ABBA THE MOVIE” filmattiin.
Kiertueiden väliaikoina Keith jatkoi muun soitttamisen ohella kytenyttä jazzharrastustaan soittamalla London Jazz Big Bandissa ja monissa muissa lontoolaisissa jazz-kokoonpanoissa.
Vuonna 1978 hän päättikin keskittyä muusikonurallaan jazziin ja tuli rumpaliksi Terry Lightfootin orkesteriin, jossa häntä ennen olivat soittaneet monet maineikkaat rumpalit, kuten esimerkiksi Ginger Baker. Keith saavutti orkesterissa nopeasti vankan aseman solistina ja jatkoi jälleen kiertue- ,radio- ja tv-esiintymisiään. Huhtikuussa 1984 orkesteri vieraili myös Falklandin saarilla saarten silloisen kuvernöörin, Sir Rex Hunt:in kutsusta ensimmäisenä jazz- orkesterina, joka siellä on koskaan esiintynyt.

Terry Lightfootin orkesterissa työskentelyn ohella Keith esiintyi myös useissa merkittävissä musikaali- produktioissa, näitä olivat muun muassa “Hair”, “Godspell”, “Joseph and The Amazing Technicolor Dreamcoat” , “Grease” sekä Lontoon West Endissä esitetty Beatlesin musiikkiin perustuva revyy “With a Little Help From My Friends”.
Freelancemuusikkona hän sai vierailukutsuja myös Lontoon ulkopuolelle musikaaliproduktioihin mm. “Gipsy”, “They’re Playing Our Song”, “Cabaret” ja “Hello Dolly”.
Maaliskuussa 1988 hän osallistui Englannin Vibrafonistien eturiviin kuuluvan Roger Nobesin kanssa “West Side Story” musikaalin suurproduktioon.
Erottuaan syksyllä 1984 Terry Lightfootin orkesterista Keith päätti siirtyä kokonaan freelance-esiintyjäksi. Hän aloitti huipputason koomikkoparin “Cannon and Ballin” suuressa ja suositussa taustaorkesterissa, jossa hän soitti vuoden verran.
Myöhemmin hän työskenteli ja levytti lukuisien artistien kanssa; näistä mainittakoon sellaiset nimet kuin Kenny Ball, Maxine Daniels, Bertice Redding, Fiona Duncan, Al Grey, Peter Ind, Jay McShan, ja Buddy Richin ja Lionel Hamptonin orkestereissa soittanut Ritchie Cole.
Kolmen vuoden ajan hän työskenteli Jill Jarmanin kanssa ja muodosti “Storm Warning ” fuusiojazzyhtyeen, jonka ensimmäinen levyalbumi “Spirit Level” nousi lontoolaiselle undergroundlistalle. Yhtye osallistui aktiivisesti moniin jazzfestivaaleihin mm. Lontoossa järjestettyyn South Bankin festivaaliin sekä teki kiertueita mm. Engelbert Humperdinkin kanssa.

Vuosina 1987-1989 Keith työskenteli chicagolaissyntyisen pianisti-vokalisti June Harrisin kanssa. Tämä erinomainen trio teki useita kiertueita pohjoismaissa ja levytti yhden albumin Singaporessa Polygram-levy yhtiölle.
Yhtyeen vieraillessa Helsingissä Keith tapasi tulevan vaimonsa vaimonsa tekstiilitaiteilija Titvi Ikäheimon, jonka myötä hän muutti asumaan Suomeen 1990.
Suomessa Keith on soittanut monien huippuartistien kanssa mm. UMO, Espoo Big Band, Lahti Big Band, Kymi Sinfonietta, Pentti Lasanen, Markku Johansson, Severi Pyysalo, Lars Erstrand, Hacke Björksten, Hans Backenroth, Bo Stief, Andreas Pettersson, Bob Wilbur, Andreas Oberg, Pekka Toivanen, Erik Lindström, Rosenberg Trio, Eino Grön, Pepe Willberg ja Jormas, Hector, Hasse Walli ja kansainvälisesti tunnettu oopperalaulajatar Karita Mattila.
Keith on soittanut vakituisesti Antti Sarpila Swing Bandissa 19 vuotta ja on esiintynyt monilla Suomen ja Euroopan jazz -festareilla.
Vuonna 1999 Keithillä oli kunnia ensimmäisenä ulkomaalaisena muusikkona soittaa Antti Sarpila Swing Bandissä Linnan Juhlissa ja jälleen vuonna 2009.

Jo yli kymmenen vuotta Keith on soittanut myös virtuoosimaisessa, Grammy palkitun pianisti Marian Petrescun Triossa, joka on yksi Europan mielenkiintoisimmista alallaan. Triossa soittavat Marian Petrescu piano, Mihai Petrescu basso ja Keith Hall rummut. Trio on esiintynyt mm. USA:ssa, Venäjällä Kremlissä sekä useissa Euroopan maissa festareilla ja konserteissa.
Tähän mennessä Keith on esiintynyt livenä liki 60 eri maassa ja televisiossakin 30 maassa. Keithillä on ollut pikäaikainen rakkaus radio-ohjelmiin ja vuosina 2000-2005 hänellä oli oma englanninkielinen musiikkiohjema Helsingin
paikallisradiossa.
Jazzrytmit Web Magazinen toimituskunta onnittelee lämpimästi Keith Hallia ja toivottaa hänelle terhakkaita “lyöntejä” myös tulevaisuuteen!!!